11.12.06

La futura estació.

Ja queden poques setmanes (en principi només dues) per a que La Sagrera torni a tenir un intercanviador (subterrani) de Metro. Així doncs, es posaran punt i final a més de dos anys durant els quals els usuaris d'aquesta estació hem hagut de fer el transbord de la L1 i la L5 pel carrer.
    L'estació Sagrera de la línia L1 del metro de Barcelona es va inaugurar l'any 1954, amb l'extensió de la línia des de Navas. L'estació està situada al subsòl de l'avinguda Merdiana, entre els carrers Hondures i Garcilaso.
      L'estació Sagrera de la línia L5 del metro de Barcelona va estrenar-se l'any 1959, amb l'entrada en servei del tram entre Sagrera i Vilapicina. La parada està situada sota l'avinguda Meridiana, entre els carrers Felip II i Garcilaso
        L'estació està en plena transformació per esdevenir un potent intercanviador entre L1, L5, L4, L9, L10 i trens de rodalies.
          Actualment, l'estació ha pasat de tenir un nivell inferior format per dues naus (una per línia) per al servei públic, amb dues vies i tres andanes de 90 metres de llarg del tipus Barcelona, a tenir una andana central per línia. Es tracta de dues andanes de gran capacitat (superiors als 9 metres d'amplada per 100 de llargada).
            Aquí teniu 3 imatges que us ajudaran a fer-vos una idea de com serà la futura estació: