29.12.06

La L9: un munt de problemes.

Les obres de la L9 estan avançant a un ritme molt més lent del previst inicialment. Les causes, molt diverses:
    1) L'accident del Carmel ha fet aixecar el peu de l'accelerador a l'hora de tirar endevant qualsevol obra del subsol de Barcelona. Ara els projectes són revisats diverses vegades i les cates de subsol s'han multiplicat exponencialment. Així doncs, s'està sacrificant acabar les obres al temps incialment previst a canvi d'una major seguretat. Això té un punt positiu, més seguretat pels ciutadans, però, també té una incomoditat: les molèsties per obres s'allarguen en el temps.
      2) Han sorgit més imprevistos del compte. El fet de trobar uns fonaments més fons del previst (com va pasar al Bon Pastor i a Sant Andreu n'és un exemple). Aquest fet, per exemple, ha provocat que la tuneladora hagi estat parada més de 5 mesos sota Sant Andreu.
        Així podriem anar-hi sumant.
          Per aquest motiu des de Ports i Transports de la Generalitat s'ha decidit no posar data final a la L9. Ara per ara, s'està treballant en els dos extrems de la linia: la Zona Frana i entre La Sagrera i Santa Coloma.
            El tram central que ha d'unir La Sagrera i la Zona Universitària està totalment parat i en revisió profunda. Tal és la incertesa sobre aquest tram central que s'ha decidit enterrar de nou tot el treball fet a la plaça Maragall on, com aquell que diu, l'estació de la L9 ja estava totalment perforada i formigonada. Algunes veus diuen que el tram central pot arribar a estar totalment parat entre 2-3 anys. Un cop la fase de revisió actual finalitzi, les obres s'hauran de tornar a licitar.