18.4.07

La construcció de l'estació de la Sagrera de l'AVE s'iniciarà el 2007

  • L'enderroc immediat dels vells locals de Renfe comença el compte enrere per obrir la terminal el 2009
  • El Ministeri de Foment preveu licitar també aquest any el túnel per Provença, Diagonal i Mallorca

La que ha de ser l'estació central de la Barcelona de la nova dècada, la Sagrera, tindrà via lliure en les pròximes setmanes amb l'enderrocament de les obsoletes instal.lacions de mercaderies de Renfe que ara ocupen els terrenys. Aquest és el principal acord per impulsar la línia de l'AVE al seu pas per la ciutat pres ahir entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona. En els quatre mesos que durarà l'enderrocament, es farà el projecte executiu de la primera fase de l'estació intermodal, l'estructura de les andanes i els vestíbuls soterrats de l'AVE i de Rodalies. Després s'adjudicaran les obres amb la intenció que puguin començar aquest any i acabar el 2009, quan el tren d'alta velocitat ha d'arribar a la frontera.

Tots els terminis dels treballs de l'AVE a Catalunya són molt ajustats des que el Govern del PSOE va decidir a l'inici de la legislatura que el tren arribaria el 2006 a Tarragona, el 2007 a Barcelona-Sants i el 2009 a Barcelona-Sagrera i a França, per esmenar els crònics incompliments del PP. Però el calendari a l'àrea de Barcelona encara ho és més si és possible. Per això, l'estació de la Sagrera es farà en dues fases perquè la primera, la inferior i pròpiament ferroviària, estigui a temps i sense sobrecostos a causa de la construcció d'instal.lacions provisionals com les que ara s'estan enderrocant al Prat de Llobregat.Per a una segona fase, encara sense dates, queden els edificis d'oficines i equipaments que s'aixecaran sobre la primera. Aquesta obra inicial costarà 100 milions d'euros, segons va informar el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, una petita part dels 1.200 que s'invertiran en tota l'operació, que s'espera finançar en un 40% amb l'aprofitament urbanístic del sòl alliberat.

VIALS SEGREGATS. En la reunió de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocidad, a la qual també van assistir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, es va tractar així mateix de la licitació després de l'estiu del cobriment de les vies de l'AVE i de Rodalies entre el pont de Bac de Roda i el nus de la Trinitat, l'estudi informatiu de la qual ha aprovat recentment Foment. Aquesta obra ferroviària subterrània tindrà un cost de 250 milions i també inclourà dos vials segregats que transcorreran paral.lels a les vies i que connectaran la futura estació amb el nus de la Trinitat.

Els representants de les tres administracions van ratificar ahir, una vegada més, el traçat del túnel entre les estacions de Sants i la Sagrera pels carrers de Provença i Mallorca i per un tram de la Diagonal. El Ministeri de Foment afirma que la polèmica galeria de més de cinc quilòmetres que travessarà l'Eixample es podrà licitar en el transcurs d'aquest any tal com ha estat mantenint fins ara.

El projecte està pendent de l'estudi del Ministeri de Medi Ambient. Els informes complementaris que va demanar aquest departament a la Generalitat es van entregar fa poques setmanes i no qüestionen els treballs, segons Foment, de manera que d'aquí a poc es contestaran les al.legacions presentades, s'aprovarà l'estudi informatiu i, tot seguit, el projecte d'obra. Les administracions es reafirmen en el fet que la solució tècnica adoptada "dóna totes les garanties a la Sagrada Família".

Font: El Periodico.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Massa pisos,..... Com es farà aquest Parc de 45 Ha tan necessari pel barri i per Barcelona si en el Plà la platja de ciment sobre les vies es zona d'equipament i no verda. Es molt preocupant. Necessitem aquest parc, es la darrera oportunitat de tenir un gran parc a Barcelona.