8.11.06

Intercanviador a finals d’any.

Després de 22 mesos tallada, per les obres de l’intercanviador de La Sagrera, a finals d’aquest estiu es va reobrir al transit l’avinguda Meridiana. Malgrat tot, la reobertura del trànsit no marcà el final de les obres a la zona ja que està previst que durin fins a finals del 2007.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveu que, abans d’acabar l’any, s’obri una part de l’intercanviador del metro. D’aquesta manera, els usuaris del metro ja no hauran de pujar al carrer i creuar la Meridiana per efectuar el transbord entre la L1 i la L5.

La reobertura de la Meridiana va anar acompanyada de la estrena d’un nou paviment i també s’han canviat les aceres.

S’ha reobert la Meridiana, però les obres de l’intercanviador segueixen provocant talls de trànsit al barri. Fins a finals d’any romandrà tallat el carrer Felip II entre Meridiana i Juan de Garay.

Quatre línies.
El propòsit de les obres a l’estació de La Sagrera es convertir aquesta parada en un gran intercanviador. Si en l’actualitat hi convergeixen la L1 i la L5, en els pròxims anys ho faran dues línies més: el primer tram de la L9 (que unirà Barcelona amb Santa Coloma i Badalona) i la L4.

A demes, també hi convergiran dues línies de la xarxa de rodalies, la C3 i la C4. Per fer-ho possible la Generalitat ha reservat en el subsòl de La Sagrera espai suficient per albergar-hi l’estació de Rodalies de Renfe.

Les previsions oficials indiquen que el numero d’usuaris que diàriament passen per La Sagrera es triplicarà, passant de 36.000 viatgers diaris a 110.000. Les obres actuals han previst un futur increment d’usuaris: la Generalitat ha optat per ampliar les andanes de la L1 i la L5, els vestíbuls i els passadissos. Els dos vestíbuls d’aquesta estació passen de tenir 850m2 a tenir-ne més de 2900m2.