9.11.06

La torre de La Sagrera costarà 250 millons.

El Consorci de la Zona Franca (CZFB) finançarà el quart edifici més alt de Barcelona. El projecte estarà encarrilat a finals d’any.

El CZFB finançarà 250 millons que costarà el quart edifici més alt de Barcelona. La futura torre d’oficines dissenyada per Frank Ghery que s’aixecarà al Triangle Ferroviari de Sant Andreu-La Sagrera. Frank Ghery va revolucionar l’arquitectura contemporània amb l’espectacular Museu Guggenheim de Bilbao.

Aproximadament un terç d’aquest solar era propietat de l’Administrador de Infraestructures Ferroviàries (ADIF), que en les seves llargues negociacions amb l’Ajuntament (propietari de l’altre part dels terrenys, juntament amb la Generalitat) no havia aconseguit encara arribar a un acord ja que al·legava que aquesta zona continuava sent d’us ferroviari.

Característiques de “La Núbia”.
La futura torre mesurarà 145 metres d’altura (tres més que la Torre Agbar), tindrà 34 plantes, un aparcament subterrani per a 700 cotxes i 80.000m2. A demés, al seu voltant hi haurà un parc públic i una sala d’exhibicions on hi anirà un museu del transport. La torre serà coneguda amb el nom de “La Núbia”

Ghery ha previst una torre basada en diferents nivells, lo qual origina un joc de façanes recobertes de vidre i alumini, segons els casos i la seva diferent exposició al sol, que atorgarà una gran mobilitat a l’edifici.

L’edifici serà exemplar en l’aspecte mediambiental. Per aquest motiu, a demes de les plaques solars de la façana tot el disseny de la torre esta pensat en funció de l’estalvi energètic, des de la ventilació creuada fins a la utilització de materials específics d’acord amb l’orientació de la façana.

L’assumpte més complicat, de moment, es saber els usos de la torre. Des del CZFB es dona per descomptat que no seria convenient que tota la superfície es dediques a oficines. S’han llançat diverses propostes: des de que unes plantes fossin per a un hotel, una zona comercial, fins a l’ús de determinades plantes com a vivenda de luxe.