13.3.07

Oberta la connexio dels vestíbuls de la L1 i la L5

Avui, dimarts 13 de març, després de dos anys i mig d'obres, els vestíbuls centrals de la L1 i la L5 de l'intercanviador de La Sagrera quedaran definitivament connectats per un nou passadis més ampli i accessible que l'anterior. El nou accés beneficiarà els 36.000 usuaris que utilitzem diàriament aquesta estació i que els darrers dos anys hem hagut de fer el transbordament entre les dues línies per l'exeterior. El conjunt d'obres de l'intercanviador, amb una inversió total de 94 milions d'€, continuarà fins l'estiu del 2007.

El nou pas entre vestíbuls, d'uns 13 metres de longitut, està format per dos passos de 4 metres d'ample. A més, s'ha adapatat la connexió a persones amb mobilitat reduïda per mitjà d'una rampa que té una amplada d'uns 2 metres. Així, el nou passadis és gairebé 7 metres més ample que l'anterior, que era d'uns 3,5 metres. D'altra banda, s'ha augmentat l'alçada del passadis: ha passat de 2 metres a 2,60 metres. L'adaptació completa a les Persones de Mobilitat Reduïda s'acabarà els propers mesos quan s'hagin acabat les obres d'instal·lació dels ascensors de carrer a vestíbuls i de vestíbuls a andanes.


També ha quedat obert de forma definitiva l'accés a la L5 pel carrer Felip II, actualment tancat per les obres. Finalment, l'accés a la L1 pel carrer Garcilaso quedarà tancat entre el 19 de març i el 19 d'abril per poder acabar les obres d'arquitectura interior. Mentre aquest accés estigui tancat els usuaris de la L1 haurem d'accedir-hi per Hondures.





Balanç de les obres.
Les obres de l'intercanviador és van iniciar l'agost de 2004 per tal d'incrementar-ne la capacitat i millorar la mobilitat interior davant l'augment de flux d'usuaris. Així aquesta obra ha suposat l'ampliació dels vestíbuls i de l'intercanviador, que passa de tenir 850m2 a 2900m2. El vestíbul de la L1 de Garcilaso multiplica el seu espai per quatre.


L'actuació ha inclós la substitució de l'esquema d'andanes existent (una andana central i dues laterals) per una única andana central més gran. Amb aquesta andana central és guanya en superfície per als usuaris i es dona servei als dos sentits de la circulació. Igualment, s'adaptarà el conjunt del nou intercanviador a persones amb mobilitat reduïda. Actualment aquestes actuacions estan en la fase final d'acabats d'arquitectura interior i execució d'instal·lacions (connexions, escales mecàniques, ascensors, etc..)

Actualment, la correspondència entre la L1 i la L5 a l'estació de La Sagrera ja és la més utilitzada de la xarxa de metro de Barcelona amb uns 36.000 biatgers diaris. El futur intercanviador permetrà permetrà la connexio als viatgers entre aquestes linies i la L9. A més, es completarà amb el futur perllongament de la L4 i la construcció d'una nova estació d'Adif, inclosa en el Pla Director d'infraestructures 2001-2010. Quan hi arribin aquestes dos línies de metro es preveu que serà per uns 110.000 viatgers diaris.