30.3.07

Un túnel llarg i fals

El desnivell.
En el recorregut per Sant Andreu, les vies de l'AVE es construiran a la mateixa altura de les actuals de Rodalies. El soterrament es farà amb un fals túnel que aprofitarà el desnivell que presenta el terreny. El projecte inclou una estació de Rodalies a Sant Andreu Comtal, una zona d'estacionament i de manteniment a Sagrera i uns tallers per a l'AVE. Només en un tram de 60 metres al carrer de Joan Torras la caixa de formigó sobresortirà fins a dos metres, segons ha explicat Jaume Castellví.

L'estació.
L'estació intermodal de Sagrera tindrà tres nivells subterranis. Al primer, a la cota actual del terreny, hi haurà les andanes de les vies d'ample internacional de l'AVE. Al segon, s'hi construirà un aparcament, una estació d'autobusos i un vestíbul. I al tercer, es realitzarà l'estació de les vies d'ample ibèric per als trens de Rodalies i les vies de les línies de metro L-4 i L-9. A sobre s'hi aixecarà el gratacel d'oficines de l'arquitecte Frank Gehry.

Font: El Periódico 30/3/2007